Ayuda financiera de las diputaciones catalanas a los ayuntamientos
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dc.contributor.author |
Cañal García, Francisco José |
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dc.date.accessioned |
2012-05-14T08:37:27Z |
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dc.date.available |
2012-05-14T08:37:27Z |
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dc.date.issued |
2012-02 |
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dc.identifier.citation |
p. 40-63 |
en_US |
dc.identifier.issn |
1696-0955 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10873/1229 |
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dc.description.abstract |
El grave problema financiero actual de los ayuntamientos puede dar lugar a la cesación de pagos y amenaza
la subsistencia misma de las corporaciones.
La ayuda financiera de las diputaciones catalanas a los ayuntamientos puede realizarse por dos vías:
– A través de su participación en la elaboración del Plan único de obras y servicios (PUOSC), cuya elaboración
corresponde a la Generalitat.
– De modo directo, e independiente de la Generalitat, cuando se trate de ayudas que puedan ser canalizadas
al margen del PUOSC.
Para gozar del respaldo expresado por el Tribunal Constitucional en la STC 159/2011, los planes de las diputaciones
catalanas en apoyo a los municipios gestionados fuera del PUOSC y sin librar los fondos a la Generalitat,
deberían acogerse al título de “proyecto singular de desarrollo local y urbano”, o bien consistir en actuación
cofinanciadora de un plan de la Unión Europea. Estas transferencias realizadas por las diputaciones cumplen el
concepto de subvención definido en la LGS, y quedan sometidas a su régimen jurídico. |
es |
dc.description.abstract |
Town and city councils are facing serious financial problems that can lead to the suspension of payments. This
situation can even jeopardize the existence of these public administrations. The financial aid of Catalan intermediate
local governments (diputaciones) could be articulated as follows: (1) with the participation of towns
and city councils in the Unified Plan of Works and Services (UPWS) which design corresponds to the Catalan
Government, and (2) directly and independently of the Catalan Government when the financial aid is articulated
outside the boundaries of UPWS.
In order to apply the benefits of the judgment 159/2011 of the Spanish Constitutional Court, the actions of
Catalan intermediate local governments designed outside the UPWS and independently from the Catalan Government,
must (1) fall in the category of “singular project for the local and urban development” or (2) co-financed
by a European Union Plan. These transferences carried out by Catalan intermediate local governments
fall in the scope of application of the General Act of Public Aids and therefore are subject to its provisions. |
en |
dc.language.iso |
es |
en_US |
dc.publisher |
Fundación Democracia y Gobierno Local |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
QDL;28 |
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dc.subject |
España |
en_US |
dc.subject |
Administración local |
en_US |
dc.subject |
Diputaciones provinciales |
en_US |
dc.subject |
Cataluña |
en_US |
dc.subject |
Cooperación local |
en_US |
dc.title |
Ayuda financiera de las diputaciones catalanas a los ayuntamientos |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
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